15 Ιουνίου, 2024

Τις πόρτες για νέες αγορές και τουρισµό υψηλής ποιότητας ανοίγει το µεγαλεπήβολο σχέδιο ανάπλασης του Ελληνικού, που επανέρχεται στην επικαιρότητα, µε νέες εξελίξεις. Οπως έγινε γνωστό, ο Οµιλος Intrakat, ηγέτης στον κατασκευαστικό κλάδο, θα είναι ο κύριος ανάδοχος του Riviera Tower, του πρώτου ουρανοξύστη της χώρας και ψηλότερου παραθαλάσσιου κτιρίου στη Μεσόγειο. Το προβλεπόµενο ύψος φτάνει τα 200 µέτρα, ενώ το κτίριο θα αποτελείται από πενήντα ορόφους και 180 µε 200 διαµερίσµατα, η πρώτη φάση κατασκευής των οποίων αναµένεται να έχει ολοκληρωθεί έως το 2026. Μάλιστα, σύµφωνα µε τον υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Αδ. Γεωργιάδη, έχουν ήδη πωληθεί, πλην των ρετιρέ.

Ο εν λόγω πύργος θα είναι το πρώτο «έξυπνο» και «πράσινο» πολυώροφο κτίριο δίπλα στη θάλασσα και, όπως µεταφέρουν στα «Π» τουριστικοί παράγοντες, δεν αποκλείεται να γίνει το σήµα κατατεθέν της Αθηναϊκής Ριβιέρας. Ο Riviera Tower συµπεριλαµβάνεται στο γενικότερο εγχείρηµα της ανάπλασης του Ελληνικού (The Ellinikon), που, µε τη σειρά του, αποτελεί τη µεγαλύτερη αστική ανάπλαση σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Ηδη βρίσκεται σε εξέλιξη ένα µεγάλο µέρος των έργων που θα παίξουν κοµβικό ρόλο για την τουριστική ανάπτυξη της πρωτεύουσας, καθώς όχι µόνο θα απογειώσουν τη ζήτηση του city break, αλλά και θα αναδείξουν ολόκληρη την παράκτια περιοχή.

Σύµφωνα µε τη µελέτη «Ελληνικός τουρισµός 2030 – Σχέδια δράσης» του Συνδέσµου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), τίθενται στόχοι για 50 εκατ. επισκέψεις και 307 εκατ. διανυκτερεύσεις έως το 2030. Οσο για τα τουριστικά έσοδα, µπορούν να φτάσουν µέσα στην επόµενη δεκαετία τα 30 δισ. ευρώ.

Ειδικότερα, ο µεγαλύτερος αριθµός επισκεπτών προβλέπεται να είναι από τις παραδοσιακές αγορές (ΗΠΑ, Ηνωµένο Βασίλειο, Γερµανία, Γαλλία, Ιταλία, Ολλανδία και Αυστρία), ενώ αναµένεται να προστεθούν σε µεγάλο βαθµό και «µη παραδοσιακές» αγορές, όπως οι αραβικές χώρες, η Ελβετία, το Ισραήλ και η Τουρκία.

Ο Riviera Tower και το νέο Ελληνικό θα ενισχύσουν τη φήµη της Αθήνας, καθώς θα αναπτυχθεί ένα µεγάλο κέντρο πολλαπλών λειτουργιών, µε κατοικίες, υπερπολυτελή ξενοδοχειακά συγκροτήµατα, εµπορικά καταστήµατα, χώρους εστίασης, εκδηλώσεων και καφέ, καζίνο, ενυδρεία, αθλητικές εγκαταστάσεις, πισίνες, κέντρα spa κ.o.κ. Θα µπορούν έτσι να καλύπτονται όλες οι κατηγορίες του ελληνικού τουρισµού, όπως το µοντέλο «Ηλιος – θάλασσα», ο ναυταθλητικός τουρισµός, o γαστρονοµικός και πολιτιστικός τουρισµός, αλλά και το business travel και ο συνεδριακός τουρισµός (MICE), για τον οποίο έχει ανακοινωθεί από φορείς και κυβέρνηση ένα µητροπολιτικό συνεδριακό κέντρο που θα µπορεί να δεχτεί πέντε χιλιάδες άτοµα.

Ριζικές αλλαγές έρχονται και για τον Πειραιά, µε τη Λιµενοβιοµηχανική Ζώνη ∆ραπετσώνας – Κερατσινίου (πρώην Λιπάσµατα) να γίνεται νέα τάση, εξυπηρετώντας παράλληλα τους επιβάτες κρουαζιέρας µε duty free shops και µε µεταφορά οικολογικών λεωφορείων (eco-buses). Επιπλέον, προβλέπονται έντεκα νέες θέσεις ελλιµενισµού (ταυτόχρονης πρόσδεσης) κρουαζιερόπλοιων, µε δυνατότητα εξυπηρέτησης µεγάλων πλοίων νέας γενιάς.

Στη Λεωφόρο Ποσειδώνος έχουν ήδη ξεκινήσει τα έργα υπογειοποίησης (ύψους 55 εκατ. ευρώ) για την εύκολη πρόσβαση των πεζών. Ειδικότερα, σε µήκος 3 χλµ θα ξεκινά από το τέλος της παραλίας του Αλίµου µε νέα ανύψωση στην περιοχή της µαρίνας του Ελληνικού, ενώ επεκτείνεται και η γραµµή του τραµ από την Ποσειδώνος, στο ύψος του Αγίου Κοσµά, µέχρι τη Λεωφόρο Βουλιαγµένης, στον σταθµό µετρό «Αργυρούπολη», ώστε να υπάρχει άµεση πρόσβαση από όλα τα σηµεία της Αθήνας και κυρίως από τον Πειραιά, που θα παίξει καταλυτικό ρόλο µε τους επισκέπτες της κρουαζιέρας.

Κατά τα ίδια, θα γίνει υπόγεια η γραµµή 1 του µετρό από το Νέο Φάληρο προς τον Πειραιά και παράλληλα θα διαπλατυνθούν οι παράλληλοι οδικοί άξονες Μικράς Ασίας και Σκυλίτση.

Στο πρόγραµµα της βελτίωσης των υποδοµών µεταφορών θα προστεθούν νέες «έξυπνες» στάσεις ΚΤΕΛ, κάνοντας πιο σύγχρονη και άνετη τη µετακίνηση µετά τη Βουλιαγµένη, από τη Βάρκιζα µέχρι το Σούνιο. Σε όλη την παράκτια περιοχή, πάντως, έχουν προβλεφθεί η βελτίωση των πεζοδροµίων και των κρασπέδων, η δηµιουργία υπαίθριων χώρων στάθµευσης, η προέκταση του πρασίνου, καθώς και η δηµιουργία νέας και µεγαλύτερων διαστάσεων πεζοδρόµησης, όπου θα είναι εγκατεστηµένος «έξυπνος» φωτισµός.

Μια άλλη, εξίσου σηµαντική, αλλαγή θα είναι η βελτίωση στη χρήση ποδηλάτων. Βάσει του νέου σχεδίου, οι ποδηλάτες δεν θα κινδυνεύουν στο οδόστρωµα, ούτε θα συνυπάρχουν στον ίδιο χώρο µε τους πεζούς, στο πρότυπο του ∆ήµου Νέας Σµύρνης, που πήρε την πρωτοβουλία να φτιάξει ειδικούς ποδηλατοδρόµους µέσα στο κέντρο της περιοχής.

Στα σχέδια είναι και η δηµιουργία µιας ενιαίας τουριστικής κάρτας (city pass), µε εστίαση σε πολιτιστικό και θρησκευτικό τουρισµό, city break και γαστρονοµικό τουρισµό, για πρόσβαση σε πολλαπλά αξιοθέατα.

Πολύ σηµαντική θα είναι και η λειτουργία χώρου στάθµευσης για τα τουριστικά λεωφορεία, κάτι που θα φέρει περισσότερες αφίξεις επιβατών κρουαζιέρας και υψηλότερη ζήτηση για το city break. Ηδη προβλέπονται τρεις επιβατικοί σταθµοί, συνολικής έκτασης 15.000 τ.µ., µε 240 θέσεις στάθµευσης και δυνατότητα εξυπηρέτησης 700 έως 2.000 επιβατών ανά ώρα. Ακόµα, θα περιλαµβάνονται παροχές όπως lounge επιβατών, καταστήµατα, εστίαση, WiFi και διαχείριση αποσκευών.

Τέλος, 700 εκατ. ευρώ προορίζονται για την υλοποίηση του masterplan επέκτασης των υποδοµών του ∆ιεθνούς Αερολιµένα Αθηνών για νέο αεροσταθµό, µε νέες πύλες, γέφυρες επιβίβασης-αποβίβασης, θέσεις στάθµευσης αεροσκαφών, νέους χώρους VIP και lounge, εµπορικά καταστήµατα, χώρους εστίασης κ.ά.

ΠΗΓΗ: parapolitika.gr