Ποια επαγγέλματα θα αντικαταστήσει η τεχνητή νοημοσύνη;
Η επανάσταση της τεχνητής νοημοσύνης αλλάζει τον τρόπο που αλληλεπιδρούμε με την τεχνολογία. Κάθε μέρα που περνά, γινόμαστε μάρτυρες όλο και πιο προηγμένων τεχνητής νοημοσύνης και ρομπότ. Κάθε τόσο, συναντάμε ένα ρεπορτάζ ή ένα βίντεο που δείχνει ένα ανθρωποειδές ρομπότ που μιλάει ή ένα ρομπότ που μοιάζει με σκύλο να διασκεδάζει τους ανθρώπους με τα ακροβατικά του.
Ποιες θέσεις εργασίας θα αντικαταστήσει η τεχνητή νοημοσύνη;
Ένα από τα πιο ακραία ιστορικά παραδείγματα απώλειας θέσεων εργασίας λόγω της τεχνολογίας αφορά τη μηχανοποίηση της γεωργίας στις Ηνωμένες Πολιτείες. Στα τέλη του 19ου αιώνα, περίπου οι μισοί Αμερικανοί εργάτες απασχολούνταν σε αυτόν τον πρωτογενή τομέα.
Σήμερα ο αριθμός τους κυμαίνεται μεταξύ 1 και 2%. Η έλευση των τρακτέρ και άλλων γεωργικών τεχνολογιών κονιορτοποίησε αμετάκλητα εκατομμύρια θέσεις εργασίας. Αυτή η μετάβαση οδήγησε σε σημαντική βραχυπρόθεσμη και μεσοπρόθεσμη ανεργία καθώς οι άνεργοι αγρότες μετανάστευσαν στις πόλεις για να εργαστούν στα εργοστάσια. Σήμερα σχεδόν το 80% του αμερικανικού εργατικού δυναμικού απασχολείται σε βιομηχανίες υπηρεσιών.
Το βασικό ερώτημα είναι εάν η επανάσταση στην αγορά εργασίας λόγω των επιπτώσεων της τεχνητής νοημοσύνης θα οδηγήσει σε παρόμοιο αποτέλεσμα. Η τεχνητή νοημοσύνη είναι μια συστημική τεχνολογία γενικής χρήσης που δεν μοιάζει με την ηλεκτρική ενέργεια και τελικά θα διασχίσει και θα εισβάλει σε κάθε πτυχή της οικονομίας και της κοινωνίας μας.
Λαμβάνοντας υπόψη την ευκολία και την άνεση που προσφέρει, οι άνθρωποι είναι ανοιχτοί στην ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης σε διαφορετικές πτυχές της καθημερινής τους ζωής. Ωστόσο, η μετάβαση είναι πολύ σταδιακή και μπορεί να χρειαστούν αρκετά χρόνια μέχρι η τεχνητή νοημοσύνη να αναλάβει πλήρως τη δουλειά σας.
1. Εκπρόσωποι Εξυπηρέτησης Πελατών
Τις περισσότερες φορές, τα ερωτήματα και τα προβλήματα των πελατών είναι επαναλαμβανόμενα. Η απάντηση σε αυτά τα ερωτήματα δεν απαιτεί υψηλή συναισθηματική ή κοινωνική νοημοσύνη. Επομένως, η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την παροχή αυτοματοποιημένων απαντήσεων σε συχνές ερωτήσεις.
Αυτές οι ερωτήσεις μπορεί να περιλαμβάνουν την κατάσταση παράδοσης, την επιβεβαίωση πληρωμής, την ακύρωση παραγγελίας ή την κατάσταση επιστροφής χρημάτων. Εάν το bot δεν μπορεί να χειριστεί τα ερωτήματα, θα προωθηθούν σε έναν ανθρώπινο αντιπρόσωπο εξυπηρέτησης πελατών.
2. Υπάλληλοι υποδοχής
Πολλές πολυεθνικές εταιρείες χρησιμοποιούν πλέον ρομπότ στη ρεσεψιόν τους. Ακόμη και οι κλήσεις διαχειρίζονται από AI τώρα. Μπορεί να το έχετε βιώσει ενώ κάνετε κράτηση για τραπέζι σε ένα εστιατόριο όπου μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το ηλεκτρονικό σύστημα προγραμματισμού αντί να μιλήσετε με έναν πραγματικό εκπρόσωπο. Οι πιο προηγμένοι ρεσεψιονίστ τεχνητής νοημοσύνης όπως η AimeReception μπορούν να δουν, να ακούσουν, να κατανοήσουν και να μιλήσουν με επισκέπτες και πελάτες.
3. Λογιστές
Πολλές εταιρείες χρησιμοποιούν πλέον την τεχνητή νοημοσύνη για τις πρακτικές τήρησης βιβλίων τους. Οι υπηρεσίες τήρησης βιβλίων που βασίζονται σε τεχνητή νοημοσύνη παρέχουν ένα αποτελεσματικό λογιστικό σύστημα και ευελιξία και ασφάλεια, δεδομένου ότι διατίθενται ως υπηρεσίες που βασίζονται σε σύννεφο. Το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να εισάγετε τις καθημερινές σας συναλλαγές στο λογισμικό, το οποίο θα αναλάβει τα υπόλοιπα.
Η τεχνητή νοημοσύνη θα διασφαλίσει ότι τα δεδομένα συλλέγονται, αποθηκεύονται και αναλύονται σωστά. Η χρήση μιας λογιστικής υπηρεσίας τεχνητής νοημοσύνης είναι σημαντικά λιγότερο δαπανηρή από την πληρωμή του μισθού ενός υπαλλήλου για να κάνει την ίδια δουλειά.
Τα προϊόντα λογισμικού όπως το Automation Anywhere, το Datamatics και το Blue Prism μπορούν να αυτοματοποιήσουν διάφορες εργασίες γραφείου. Τα συστήματα μπορούν να εκπαιδευτούν να εξάγουν και να «μελετούν» δεδομένα από ένα αρχείο Excel.
Στη συνέχεια, υπάρχει η ανάλυση δεδομένων. Προϊόντα όπως το PricewaterhouseCoopers Halo, για παράδειγμα, μπορούν να επεξεργαστούν όλα τα δεδομένα μιας εταιρείας για να αναζητήσουν ανωμαλίες αντί να βασίζονται σε έλεγχο. Οι άνθρωποι θα εξακολουθούν να συμμετέχουν στην εκπαίδευση ρομπότ και σε υψηλότερα επίπεδα ανάλυσης, αλλά η επίμονη εργασία – εισαγωγή δεδομένων, αντιγραφή και επικόλληση, ταξινόμηση και αναδιάταξη – θα εξαλειφθεί.
4. Πωλητές
Πέρασαν οι εποχές που οι εταιρείες απαιτούσαν πωλητές για δραστηριότητες διαφήμισης και λιανικής. Η διαφήμιση έχει στραφεί προς τα τοπία του ιστού και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Οι ενσωματωμένες δυνατότητες μάρκετινγκ στόχων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης επιτρέπουν στους διαφημιστές να δημιουργούν προσαρμοσμένο περιεχόμενο για διαφορετικούς τύπους κοινού.
Ένας άλλος μπορεί να χρησιμοποιήσει τις αγορές διαφημίσεων αυτοεξυπηρέτησης και να δημιουργήσει διαφημίσεις. Οι επωνυμίες εργάζονται για τη σύνδεση με πελάτες χρησιμοποιώντας στρατηγικές αφοσίωσης περιεχομένου.
Οι έμποροι λιανικής εκδημοκρατίζουν τις εμπειρίες αγορών επιτρέποντας στους πελάτες να ερευνούν οι ίδιοι τα προϊόντα. Δεν χρειάζεται να συνοδεύεστε από πωλητή κατά τις αγορές ή τα ταμεία.
Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να μάθει τις συμπεριφορές και τα μοτίβα των αγορών σας και να σας προτείνει ανάλογα προϊόντα. Ένα από τα καλύτερα παραδείγματα τεχνητής νοημοσύνης στο λιανικό εμπόριο είναι το Amazon Go , η πιο προηγμένη τεχνολογία αγορών στον κόσμο που δεν απαιτεί ταμείο.
5. Οδηγοί ταξί και φορτηγών
Οι υπηρεσίες μεταφοράς, όπως η Uber και η Lyft, έχουν φέρει επανάσταση στον κλάδο των ταξί. Αυτές οι εταιρείες επικεντρώνονται πλέον στην αυτόνομη οδήγηση, όπου το ρομπότ οδηγεί αυτοκίνητα. Είναι αναπόφευκτο τα ταξί και τα λεωφορεία να είναι όλα αυτόνομα και πλήρως αυτόνομα σε λίγα χρόνια. Κάθε χρόνο, νέες δυνατότητες AI προστίθενται σε νέα μοντέλα αυτοκινήτων.
Δεν πρόκειται μόνο για εξοικονόμηση κόστους, καθώς αυτή τη στιγμή υπάρχει έλλειψη οδηγών φορτηγών. Καθώς είναι, τελικά, μια δύσκολη δουλειά με όχι ιδιαίτερα ελκυστική αμοιβή. Σύμφωνα με δημοσίευμα των LA Times , σχεδόν 1,7 εκατομμύρια Αμερικανοί οδηγοί φορτηγών θα αντικατασταθούν από ρομπότ τα επόμενα δέκα χρόνια.
Εκτός από την Uber και τη Lyft, η Waymo (υποστηριζόμενη από την Google), η Cruise (υποστηριζόμενη από την GM), η Intel και άλλες είναι μεταξύ εκείνων που έχουν επενδύσει βαθιά στη χρησιμότητα της απομάκρυνσης των ανθρώπων από την οδήγηση. Η Waymo πρωτοπορεί στην προσέγγιση της διάθεσης ενός πραγματικού προϊόντος στην αγορά.
6. Υπηρεσίες λιανικής
Οι κύριες ευθύνες των καταστηματαρχών σε ένα κατάστημα λιανικής περιλαμβάνουν την παρακολούθηση του αποθέματος, τη συλλογή πληρωμών και την απάντηση σε ερωτήσεις με στόχο τη δημιουργία πωλήσεων. Όπως γνωρίζει κάθε πελάτης σούπερ μάρκετ, οι εργαζόμενοι ήδη ξεφεύγουν από τη διαδικασία ταμείου καθώς τα καταστήματα μεταθέτουν σταδιακά αυτή την ευθύνη στους καταναλωτές.
Το κατάστημα Amazon Go του Σιάτλ είναι μια ακραία θέα προς το πού κατευθυνόμαστε. Θα υπάρχουν επίσης συσκευές που κυκλοφορούν, χειρίζονται αγαθά και απαντούν σε ερωτήσεις. Η Tally, από τη Simbe Robotics, εκτελεί τις επαναλαμβανόμενες και χρονοβόρες εργασίες ελέγχου ειδών που δεν είναι διαθέσιμα, υποπώλησης ειδών, άστοχων αντικειμένων και σφαλμάτων τιμολόγησης. Μπορεί να λειτουργήσει με τις υπάρχουσες διατάξεις καταστημάτων και η συσκευή μπορεί να κινείται δίπλα στους πελάτες κατά τις ώρες αγορών.
Το πιο δύσκολο κομμάτι της δουλειάς του λιανικού εμπορίου για τα ρομπότ είναι και θα είναι η ανθρώπινη αλληλεπίδραση, αλλά ακόμα και εδώ, οι εταιρείες προχωρούν προς τα πάνω. Η SoftBank Robotics έχει πουλήσει χιλιάδες από τα ρομπότ Pepper της στην Ιαπωνία, αναμφισβήτητα τον μεγαλύτερο κόμβο ανάπτυξης ανθρωποειδών ρομπότ.
7. Διορθωτές και Μεταφραστές
Υπάρχουν πολλά διαθέσιμα εργαλεία με τεχνητή νοημοσύνη για τους συγγραφείς, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιήσουν για να ελέγξουν μόνοι τους τη γραφή τους. Η ικανότητα επεξεργασίας φυσικής γλώσσας τέτοιων εργαλείων AI επιτρέπει στους συγγραφείς να ελέγχουν τα γραπτά τους για ζητήματα αναγνωσιμότητας, ορθογραφικά λάθη και γραμματικά λάθη.
Το Grammarly είναι ένα καλό παράδειγμα ενός τέτοιου εργαλείου. Μπορείτε να μεταφράσετε τα γραπτά σας σε εκατοντάδες άλλες γλώσσες χάρη στα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης όπως το DeepL και το Google Translate.
8. Προσωπικό Ασφαλείας
Η απώλεια ανθρώπινων ζωών προκαλεί μεγάλη ανησυχία για τους στρατούς και τις υπηρεσίες ασφαλείας παγκοσμίως. Ως εκ τούτου, περισσότερες εταιρείες εξετάζουν τώρα πώς η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να αντικαταστήσει τους εργαζόμενους και να μειώσει τον κίνδυνο ανθρώπινης απώλειας σε στρατιωτικές επιχειρήσεις.
Οι καλύτερες και φθηνότερες κάμερες που μπορούν να λειτουργήσουν σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού μειώνουν ήδη τον ρόλο των φυλάκων ασφαλείας.
Η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει επίσης τον τρόπο με τον οποίο θα διεξάγονται πόλεμοι στα μελλοντικά πεδία μάχης. Ενώ το πεζικό θα είναι ακόμα στο πεδίο της μάχης, οι αντίστοιχοι άνθρωποι μπορούν να μείνουν μακριά από τον κίνδυνο για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα χάρη στα ρομπότ.
Στην ιδέα, αυτά τα ρομπότ μοιάζουν πολύ με τους φρουρούς ασφαλείας, εκτός από το ότι μπορούν να χρησιμοποιήσουν θανατηφόρα όπλα. Οι πρώτες εκδόσεις (η μία έχει ήδη αναπτυχθεί από τον ισραηλινό στρατό) βασίζονται σε οχήματα, με τη δυνατότητα να κινούνται αυτόνομα.
9. Βοηθοί Χειρουργοί
Οι εξελίξεις της τεχνητής νοημοσύνης (AI) και της ρομποτικής έχουν ανοίξει πραγματικά επαναστατικές δυνατότητες για γιατρούς και χειρουργούς. Λαμβάνοντας υπόψη ότι οι ρομποτικοί γιατροί είναι απόλυτα ικανοί να εκτελούν κρίσιμες επεμβάσεις, αναμένεται να αναλάβουν εξ ολοκλήρου τον ρόλο του βοηθού χειρουργού.
Επίσης, οι ρομποτικοί γιατροί μπορούν να εξαλείψουν τις πιθανότητες ανθρώπινου λάθους στις χειρουργικές επεμβάσεις. Ένα ρομπότ που ονομάζεται Smart Tissue Autonomous Robot (Star) έχει ήδη πραγματοποιήσει μια επιτυχημένη επέμβαση κλειδαρότρυπας σε χοίρους χωρίς ανθρώπινη βοήθεια.
Τα φαρμακευτικά εργαστήρια χρησιμοποιούν τεχνολογία AI για να επιταχύνουν την έρευνα και την ανακάλυψη νέων φαρμάκων και να βελτιώσουν τις εσωτερικές φαρμακευτικές διαδικασίες.
10. Υπηρεσίες Ταχυμεταφοράς
Πολυεθνικές εταιρείες όπως η Walmart και η Amazon εργάζονται ήδη για την αντικατάσταση των τεχνικών διανομής με ρομπότ και drones. Αν και η παράδοση με drone υλοποιείται σταδιακά, σίγουρα θα αναλάβει τις υπηρεσίες ταχυμεταφορών στο μέλλον. Η τεχνητή νοημοσύνη βοηθά αυτές τις εταιρείες να εξορθολογίσουν διάφορες λειτουργίες εφοδιαστικής αλυσίδας και logistics.